Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

Kasslergratäng

Av lisasmat - 20 maj 2013 20:07

En god kasslegratäng med smak av mango chutney och palsternacka som jag fyndade på norrmejeririers hemsida. Laga och njut !


Du behöver:

3-4 palsternackor

2 dl mellangrädde

1 dl mango chutney

½ dl chilisås

400 g kassler

1 dl riven ost


Gör så här :

Skär palsternackan i skivor och koka i lättsaltat vatten i 5 min.

Lägg sedan palsternacksskivorna i botten av en ungnsäker form. Skär kasslern i tunna skivor och lägg dem över.

Vispa grädden, blanda ned mango chutneyn och chilisåsen. Bred ut ett jämt täcke över kasslern och toppa med den rivna osten. Gratinera gratängen på 225 grader i 10-15 min.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lisasmat - 20 maj 2013 20:22

Arla har grymt mycket bra recept, mat helt i min smak. Den här fiskgryta är inte bara god, den är lätt att göra också. Perfekt för en stressad småbarnsfamilj !   Du behöver 600 g torskrygg eller filè ½ tsk salt 1 krm svartpeppar 1 purjolök ...

Av lisasmat - 31 mars 2013 12:58


En fräsch och god sallad som definitivt kommer ätas fler gånger här hemma. Serveras till en god kallrökt skinka, eller en köttbit.   200 g romansallad 1 moget päron ½ dl valnötter 150 g prästost 2 msk majonnäs ( jag gjorde min egen majo...

Av lisasmat - 28 mars 2013 11:13

En fräsch dessert helt i min smak. Har gått och blivit besatt av kokos, det är ju bara så underbart gott ! Kanske blir detta en dessert att bjuda på nu i påsk?   För 4 personer 200 ml kokosmjölk 3 dl vispgrädde 3/4 gelesocker 1 tsk vanilj...

Av lisasmat - 28 mars 2013 10:42

Sitter och blädrar igenom gamla buffe tidningar och stötte på det här receptet som jag absolut ska tetsa väldigt snart, och för att inte glömma bort de så lägger jag upp det här.  Perfekt förrätt att bjuda på!   För 4 personer behöver du: 2 f...

Av lisasmat - 22 mars 2013 20:21

När jag åt lchf började jag göra min egen tacokrydda för att slippa alla onödiga tillsatser och socker. Detta har jag fortsatt med trots att jag slutat med lchf. Lätt som en plätt och smakar gott gör det med. Till 400g köttfärs behöver du : 2 ts...

Ovido - Quiz & Flashcards