Alla inlägg under december 2012

Av lisasmat - 18 december 2012 18:54

Av lisasmat - 13 december 2012 16:10

Har en massa gott att tipsa om. Men orken finns inte riktigt till då vi gått och blivit datorlösa för en tid sedan. Att sitta och blogga från iphonen är mer jobbigt än roligt. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge? Eller;-)

Nästa projekt är att baka saffranstryffel. Vilket jag tänkte passa på att göra i morgon då äldsta sonen ska åka med tomtebussen och se julkalendern inne i stan. Ska även försöka hinna med att slänga ihop en plåt med silviakaka som jag lovat min kära vän Tina att bjuda på när hon kommer hem över julen. En kaka som går alldeles utmärkt att frysa ned och plocka fram när man får gäster, smidigt och bra.

Av lisasmat - 9 december 2012 13:23

Har precis slängt in en fläskkarre i ugnen som ska få stå och gotta tills sig i 4 timmar. Karrén är kryddad med ketchup, koriander, spiskummin, chipotlesås, barbequesås och salt. Och har ett täcke av gul lök och vitlök. Ska bli spännande att se vad det smakar när det är färdigt! Gott hoppas jag!

Av lisasmat - 9 december 2012 10:14

Att ladda hem appen Sveriges radio play. Där kan ni lyssna P4 bjällerklang som spelar julmusik dygnet runt. En kanal som spelas flitigt här hemma nu under decembermånad.

Av lisasmat - 4 december 2012 20:34

Först ut blev saffransbiscotti. Premiärbak på just biscotti och det blev förvånansvärt bra. Är iofs inte svårt att baka skorpor, dom kan ju aldrig bli för torra, vilket annars kan vara ett problem när man bakar. Jag följde leilas recept. Lade dock till vita chokladprickar i min deg, vilket blev väldigt gott.
Blev även premiärbakat i min fina ib laursen kopia. Älskar deras porslin!
Har även hunnit med att julpynta hemmet i dag. Nu börjar äntligen julstämningen infinna sig här hos oss.

Ovido - Quiz & Flashcards